amerika-2012.reismee.nl

Dag 4,5,6,7

Dag 4

Cool

Vandaag zijn we in phoenix aangekomen en daar zijn we naar een informatie kantoor gegaan en hebbendaar gevraagd waar we een Outlet store konden vinden. De medewerker zei dat er meerdere waren in Phoenix. We hebben de dichtsbijzijnde gekozen. Toen we de Outlet store binnen kwamen wisten we niet waar we moesten kijken zo groot was het allemaal. Heel veel verschillende winkels met pro merken. We gingen gelijk opzoek naar merkkleding want we hadden gehoord dat de kleding daar veel goedkoper is. Bij de Tommy Hilfiger hebben we beide voor 150 dollar aan kleding gekocht. Allemaal chille shirts en korte broeken.

Van Lucas zijn tante hadden we een adresboekje gehad van (verre)familie leden die in de buurt van Phoenix woonde. Van te voren hadden we hadden wij Trudy gebeld of we langs konden komen. We waren van harte welkom. Toen we daar binnen kwamen was de familie heel erg aardig en konden we daar mee eten en slapen. Trudy had ook nog een aantal broers uitgenodigd tijdens het eten. Het was een hele gezellige avond.

Dag 5

Cool

Omdat het is Phoenix in de middag 44 graden zou worden ( achterlijk heet ) zijn we om 6 uur in de ochtend opgestaan om een hike toen doen met het achter neefje van Lucas ''Cole''. We gingen een berg beklimmen waar je uitzicht had over destad Phoenix. Onderweg zagen we iemand afgevoerd worden door de brandweer want iemand had haar voet gebroken tijdens de klim. Veel mensen vergissen zich met de hoeveelheid water wat men moet meenemen waardoor er regelmatig tijdens deze klim mensen knocky gaan. We konden het heel goed met Cole vinden en hebben hem veel dingen gevraagd over hoe de dingen in amerika gaan.

Na de hike zijn we naar de boerderij gegaan van de broer van Trudy. Dit is een boerderij met 1600 koeien. In het bedrijf werken veel mexicanen, er wordt veel melk geproduceerd. Omdat het zo heet is staan alle koeien onder een afdakje waarallemaal ventilatoren draaien.

Eenmaal om 12 uur thuis gekomen bij Cole hebben wij een duik genomen in het zwembad in de achtertuin. Daarna hebben we een film gekeken op een 45 inch beeldscherm. Het viel ons op dat in amerika iedereen een hele grote keuken en woonkamer heeft.

Trudy en David waren om 4 uur thuis gekomen van werk. Ze hebben ons mee uiteten genomennaar eentypisch mexicaans restaurant waar we heerlijke hebben gegeten. Na het eten hebben we afscheid van deze lieve mensen genomen waar we zo welkom waren.

Dag 6

Cool

Vandaag zijn we aangekomen in Sedona in het gebied westfork waar we een hike hebben gedaan van zo'n 11km. Tijdens deze hike liep je tussen de rotsen. Na deze hike zijn we naar een plek gegaan waar je kon zwemmen en vanaf een rots kon springen. Na het zwemmen zijn we naar Flagstaff gereden en hebben daar een camping gevonden waar we konden overnachten. Dit was de eerste nacht dat we in de tent hebben geslapen. Iedere camping plek heeft een bankje en een vuurplek.

Dag 7

Cool

Flagstaff heeft de grootste berg vande staat Arizona, deze wouden wij natuurlijk beklommen hebben. Om 12 uur zijn we begonnen met deze hike waar 6 tot 8 uur voor stond. Als de top bereikt was zat je op3658 meterhoogte. Tijdens de klim kwamen wij er al snel achter dat hoe hoger je kwam hoe vermoeiender het werd. Toen we bijna de top bereikte sloeg het weer ineens om en begon het vol te hagelen en onweren. Onderweg kwamen we een man tegen die snel naar beneden sprinte. Hij zei dat de bliksem hem bijna had geraakt en dat zijn haren er nog statisch van omhoog stonden. We vonden het maar een beetje een rare dude dus wij als eigenwijze jongens zijn natuurlijk wel naar de top gegaan. Toen we daar waren hadden we een heel mooi uitzicht en kon je de Grand Canyon zien. Het begon heel hard te hagelen dus zijn er niet te lang gebleven en zijn aan de terugweg begonnen. Eenmaal beneden zaten we er mentaal en fysiek aardig doorheen maar het was de moeite waard.

tijn

noooo, zijn ze in Arizona. daar woont Cody zoiezo!!!! pro verhalen en foto's gasten. succes!!!

Majur

Wat een verhalen! En dat pas na 1 weekje! Succes verder en veel plezier

Marijke van Elk

Leuk om te lezen!!!

Sjanie en Piet

Wat een avonturen. Leuk om te lezen. Het viel mij al op allemaal nieuwe kleding. Mannen veel plezier

Kees en Tilly

Wauw, wat een mooie verhalen en een leuke foto's.
Hier in Nederland is het nu ook warm weer.
Zonnig en veel zwemmers.
Genietse en jullie hebben nog meer dan 4 weken de tijd.

Dennes

Pro's gouden verhalen weer! Alleen doe je wel rustig aan met Pietje Luuc met al dat hiken =P En voor 150 dollar 'allemaal chille shirts en broeken van Hilfiger gekocht' !?! xD Gast in Nederland haal je daar OF 2 shirts voor OF 1 broek!!! Neem voor mij is ff een

Dennes

container vol mee!! Kuttelefoon klikte te vroeg xD Ben benieuwd naar alle verhalen van Las Vegas! Later pro's

Tom

Top verhalen gasten, ga zo door!!!!

Tineke en hans

Wat een sportieve kerels zijn jullie met die hitte.
Ik ben net terug van 4 dagen Terschelling,prachtig,ik was er nog nooit geweest.Veel plezier jullie daar.Groetjes.