amerika-2012.reismee.nl

Dag 8

Dag 8

Cool

Vanmorgen slecht geslapen in de SUV daarom maar een rustig dagje in de Grand Canyon. We zijn het nationale park in gereden wat 25 dollar entree koste. Dan mag je het park 7 dagen in en uit rijden. De Grand Canyon is er erg toeristich en druk. De Grand Canyon is een zeer brede en diepe kloof in het noorden van de amerikaanse stad Arizona. In de loop der jaren heeft het water van de Colorado River deze kloof in het landschap doen ontstaan. De wanden van de Grand Canyon zijn roodachtig wat het zo bijzonder maakt. We hebben onze auto geparkeerd aan het begin van de canyon. Vanaf daar kon je met bussen naar het einde van de Canyon. Toen we naar de bussen liepen kwamen we nog 4 bekende tegen uit Zoeterwoude. ( Denk je naar het grote Amerika te gaan kom je nog steeds mensen uit je eigen dorp tegen
Undecided
) Even gezellig 5 minuten staan praten en toen zijn we weer verder gegaan. Vanaf het einde van de canyon zijn we 10 km terug gelopen langs de diepe kloof.
Eenmaal weer bij het begin aangekomen moesten we onze auto nog terug vinden. We wisten niet meer waar we precies de auto hadden neergezet en moesten die dus gaan zoeken. Dat was echt een hel want we hadden al pijn in onze poten. Op de suv zit gelukkig een knop dat die van afstand kan gaan toeteren. Na 45 minuten zoeken hoorde we eindelijk een toeterende auto en ja hoor het was de onze. WE GOT HIM !!
Aan het einde van de dag zijn we weer terug gereden naar het dorp van de Grand Canyon. Terwijl we bij de Mac zaten zagen we ineens 2 wilde elanden staan op het grasvelde naast de parkeerplaats. Je kon gewoon op 5 meter afstand gaan staan om foto's te nemen.

Tineke

Vooral de laatste foto is prachtig,jullie samen in dat grote bed,met eten op schoot en natuurlijk tv kijkend.
Jammer,dat het regende in de grand canyon,het is werkelijk een wereld beroemdheid en de moeite waard.
37 jaar geleden was het ook al druk van de mensen......
Succes met jullie geld en goede reis.Groeten.

joke

Ha Lucas en Piet, wat een mooie verhalen en foto's! Jullie hebben gelukkig meer gezien van de Grand Canyon dan ik 38 jaar geleden! Bij ons was het toen helemaal mistig en in Flagstagg lag sneeuw! Wat leuk dat jullie zo gastvrij ontvangen zijn bij de familie! Een mooie reis verder!!xx

tineke en Hans

Ook de videos bekeken,mijn cumputer is al erg oud,maar het lukt wel.Zo'n pool party heb ik nog nooit meegemaakt en die fonteinen waren prachtig.Boven op die berg was helemaal te gek.
goede reis verder met jullie avontuur.Groetjes.