amerika-2012.reismee.nl

Nationale park ''Glacier'' en Canada

Glacier Raften
Cool

Toen we de vorige tekst van de blog maakte zagen we dat we daar ook konden raften.
We hadden de rivier gezien die best wel ruig is. Dus dit was een goede mogelijkheid om te gaan raften. Om te gaan raften moesten we een reddingsvest aan en plastic schoenen. Je had 3 niveaus. We gingen die allemaal doen. We werden ingedeeld bij een echtpaar enouders met een klein kind (jordantje). Op het begin van het raften ging het nog redelijk rustig maar op het eind ging het keihard. Een keer gingen we bijna over de kop. Je mocht ook nog zwemmen als je wilde. Lucas ging als eerste in het water.Piet zag dat die het te koud voor woorden had, maar hij lietdit niet merken. Hij kwam ook weer heel makkelijk de boot in. Toen dacht een vrouw van 60 ook van ''lekker water''. Zij sprong er ook in maar kreeg bijna een hartaanval zo koud was het. Het lukte haar ook niet meer om in de boot te komen. De gids moest haar helpen. Het was een leuke ervaring het raften.

Canada

Cool

Lucas had thuis een keer een beetje gekeken waar ze familie in Canada woonde. Hij dacht toen dat het best wel ver was in Canada. Piet zei toen we klaar waren met raften tegen lucas kijk nog effe een keer hoever je familie in Canada woont. Hij keek op de kaart en het was maar 600km. Dat is voor ons niks zei lucas. En piet vond 600km ook niks. Dus we gingen weer lekker naar Canada. We hadden er erg zin in. Lucas had zijn familie daar een tijd niet gezien. Het is zo'n 10 jaar geleden dat Lucas daar met zijn vader 3 weken op vakantie is geweest.We dachten alleen dat het moeilijk was om over de grens te komen. Maar dat viel allemaal wel mee. Ze vroegen alleen of we drugs of alcohol bij ons hadden en controleerde onze paspoorten.

Frown
Lucas bijna in jail
Frown

Na een uur rijden in Canada werd er vlak voor ons een auto aan de kant gezet,de politie had zijn sirenes aan. Wij reden daar ongeveer 50 meter achter. Lucas liet ze gas los maar remde niet.Hij kon ook niet zo plotseling een baan meer opzij dus bleef hij op de rechter rijstrook. Toen we de wagen passeerde zag lucas dat de politie de wagen die hij had aangehouden liet gaan enn achter ons aanging. Wij dachten dat we niks fout hadden gedaan dus we maakte ons geen zorgen. De politieauto ging achter ons rijden en gebaarde dat we de auto aan de kant moesten zetten. Dus dat deden we ook. De politie kwam naar ons toe gelopen. Hij zei toen je mij passeerde mocht je maar 60 km/uur en jij ging 108 dus dat is 48 km te hard. Dus lucas zei je mag hier toch 110? Daarna zei de politieman dat ik hem maar met 60 km/uur mag passeren als hij zijn sirens aan heeft. Dus lucas zei dat die dat niet wist en omdat het zo vlak voor zijn neus gebeurde hij er ook niet meer op had kunnen reageren. De polite zei omdat je 48 km te hard ging en je uit de United States komt moet je een boete betalen van 700 dollar en een nacht in de gevangenis overnachten. Wij dachteneven dat we flink in de problemen zaten maar bleven wel rustig. Hij vroeg of ik mijn rijbewijs, paspoort en verzekering kon laten zien. Toen hij dat allemaal had gezien zag hij dat we uit Nederland kwamen en we in een huur auto reden. Hij wilde onze vakantie niet verpesten en zei dat we dit keer geluk hadden en dat we konden gaan. We mochten dus gelukkig weer verder. 50 km verderop stond er een bord waarop stond dat als een politie zijn sirens aan heeft je hem maar mag passeren met 60 km/uur. Beetje jammer dat ze die niet al bij de grens neerzetten. Maar gelukkig geen boete en is alles toch nog goed gekomen.

Canada, Rimby

Cool

Eenmaal aangekomen bij de familie van lucas werden we hartelijk ontvangen en hebben nog even bijgepraat met Anna (tante), Chris(oom), kailen(neefje), Maia(nichtje) en Jos (neef). We kwamen daar om half 10 aan. Dus we zijn daar snel gaan pitten in de caravan. De volgende dag werden we door het neefje van lucas (kailen) meegenomen naar een heel erg grote mall. Waar je echt van alles had. Kailan wist dat er een zwembad was met allemaal snelle glijbanen. We zijn toen daar naar binnen geweest. De glijbanen gingen keihard en iedereen had aan het einde een rode rug. In de mall zat ook nog een pretpark daar zijn we ook nog in een rollercoaster geweest. Na het pretpark zijn we weer naar het huis van de familie gegaan. Daar hebben we eerst wat gegeten en zijn daarna aan het bier gegaan. Hun wisten nog een bierspel met een Frisbee. We zijn toen dat spel gaan doen. Het bier ging daardoor erg hard. Maar daardoor erg gezellig. In de nacht zijn we ook nog gaan engelse ''een voetbalspel''. Piet verloor en moest een shotgun doen met ze bier. Maar dat lukte hem weer niet. Daardoor ging al het bier over hem heen. In de nacht zijn we nog gaan playstationen met lucas en kailan. Jos gingslapen omdat een beetje ziek was. We gingen fifa spelen. Na het potje vielen lucas en kailen in slaap. Piet was nog wakker en wekte lucas om naar de caravan te gaan. Kailen lieten we slapen op de bank. De volgende dag was lucas alweer vroeg op om met Chris(zijn oom)te gaan squashen. Piet die sliep zoals gewoonlijk weer tot 1 uur in de middag. Want dat is ze specialiteit slapen. We hadden gehoorddat de nicht van lucasAlysaeen optreden had in calgary. Zij is professional actrice en zij speelt daar in een stuk over kinderprostitutie in thailand. Het stuk was erg indrukwekkend. Het zette je zelf aan het nadenken hoe het daar allemaal gaat in Thailand. EnAlysa acteerde ook heel erg goed. Daarna zijn we met ze alle de stad ingegaan om bier te drinken. En naar een club te gaan. In de club was het het niet zo druk maar dat hinderde ons niet. We gingen met ze alle helemaal los. Maar dan ook echt helemaal los !!!. Na de club konden we bij alysa thuis slapen met ze alle. De volgende dag moesten we er alweer vroeg uit. Omdat we gingen hiken in canada. Op het begin van de hike waren we nog aardig kapot (KATER). Maar toen we eenmaal boven waren op de berg hadden we een schitterend uitzicht op een lake. Heel erg mooi het was het zeker waard. Daarna moesten we afscheid van iedereen nemen. Het was een emotioneel afscheid en hebben iedereen een dikke knuffel gegeven. Het waren 3 heel erg leuke dagen in canada. We zijn blij dat we naar de familie van lucas zijn gegaan en willen iedereen bedanken voor hun gastvrijheid.

Nellie

Goed hoor dat jullie bij Chris zijn aangegaan. Het kan zo weer jaren duren.
Nog een fijne laatste tijd.

Marijke van Elk

PIET!!! HAHAHA, wat een strakke actie van jou in dat koude water, waarop vervolgens de dame dacht; 'laat ik ook eens een plonsje maken!'. BRILJANT!!!

Majur

Want dat is piet zijn specialiteit; pitten. Hahahahha

Ike

Super leuk dat jullie bij Chris en Anna zijn geweest :D

Tilly

Ha allebei,
Het lukt mij om jullie verhalen uit te printen. Hebben jullie straks gelijk een heel dagboek van jullie reis.
Veel plezier de laatste vakantiedagen en goede reis terug naar Nederland

joke

Hardstikke leuk dat jullie bij Chris en Anna langs geweest zijn!! Oma en opa vinden het ook geweldig!! Kijken uit naar jullie thuiskomst! Nog lekker genieten van de laatste dagen en een goede terugvlucht!
Liefs x